Thứ Hai, 25 tháng 7, 2022

Chúc mừng lớp học trong Chương trình Lãnh đạo Giáo dục Mở năm 2022

Congratulations to the Open Education Leadership Program Class of 2022

By Hailey Babb, Tuesday, July 12, 2022 News

Theo: https://sparcopen.org/news/2022/congratulations-to-the-open-education-leadership-program-class-of-2022/

Bài được đưa lên Internet ngày: 12/07/2022

Liên minh Xuất bản Học thuật và Tài nguyên Hàn lâm - SPARC (Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition) vui mừng chúc mừng nhóm thứ 5 của Chương trình Lãnh đạo Giáo dục Mở (Open Education Leadership Program) trong lễ tốt nghiệp của họ từ chương trình này. Lớp những người tốt nghiệp của nhóm niên khóa 2021-2022 gồm 25 chuyên viên hàn lâm từ khắp nước Mỹ và Canada, chính thức đưa tổng số những người tốt nghiệp chương trình lên hơn 100 người.

Những người tốt nghiệp năm nay bao gồm một dải rộng lớn các chuyên viên hàn lâm với các trách nhiệm có liên quan tới giáo dục mở - thủ thư, những người chỉ dẫn, các nhà quản lý chương trình, các chuyên gia về chính sách, các lãnh đạo sinh viên, và hơn thế nữa. Các quan điểm khác nhau đó đã làm giàu thêm cho các thảo luận nhóm và xây dựng mạng lưới mạnh mẽ các nhà thực hành giáo dục mở.

Sự tốt nghiệp này đánh dấu sự kết thúc quãng đường 2 học kỳ qua một năm đầy thách thức và căng thẳng. Trong quá trình của học kỳ mùa thu, nhóm đã hoàn thành một khóa học trên trực tuyến được thiết kế để xây dựng sự làm chủ vấn đề chủ đề về giáo dục mở và hình thành lộ trình cho một dự án hàng đầu. Trong quá trình của học kỳ mùa xuân, các học viên đã triển khai các dự án hàng đầu của họ với sự hỗ trợ từ một cố vấn, nhiều trong số họ đã tốt nghiệp chương trình này. Các chủ đề đang nổi lên từ các dự án hàng đầu của nhóm bao gồm việc phát triển các kế hoạch chiến lược của cơ sở, các lớp tập huấn và các bộ công cụ để trang bị cho các giảng viên các công cụ họ cần để áp dụng Tài nguyên Giáo dục Mở (TNGDM), các kế hoạch phát triển trợ cấp, các hướng dẫn hành động mức quốc gia, và nhiều điều khác.

Trong khi nhóm đã không có cơ hội gặp nhau trực tiếp, là hoàn toàn vui vẻ để thấy các học viên phát triển các mối quan hệ theo cách riêng, độc đáo của họ. Chúng tôi rất tự hào về sự kiên cường, quyết tâm và khả năng lãnh đạo đã đưa các học viên của chúng tôi trải qua một năm chưa từng có. Bây giờ chúng tôi biết rằng họ sẽ tiếp tục làm nhiều điều tuyệt vời và không thể chờ để thấy họ sẽ đi tiếp ở những đâu!

Các học viên lớp Lãnh đạo Giáo dục Mở của SPARC khóa 2021-2022

  • Amanda Langdon, Access Services & Distance Learning Librarian/OER Campus Lead, Adams State University Nielsen Library

  • Amy Blau, Scholarly Communications Librarian, Whitman College

  • Beatrice Canales, Academic Unit Assistant, San Antonio College

  • Catherine Riehle, Associate Professor, University of Nebraska-Lincoln Libraries

  • Charlotte Dailey, Program Specialist-OER, Southern Regional Education Board

  • Christina Hilburger, Research and Information Literacy Services Librarian, State University of New York at Fredonia

  • Courtney Eger, Learning and Engagement Librarian, Temple University, Health Sciences Libraries

  • Cynthia Orozco, Librarian for Equitable Services/Associate Professor, East Los Angeles College

  • Elena Kuzmina, OER, E-resources and Collections Librarian, Vancouver Community College

  • Elizabeth Speer, Electronic Resources & Acquisitions Librarian, The University of North Texas Health Science Center

  • Emily Carlisle-Johnston, Research and Scholarly Communications Librarian, Western University

  • Isaac Mulolani, Open Educational Resources Publishing Program Manager, University of Regina

  • Kristopher Meen, Assistant Librarian, Academic Skills and Marketing & Engagement, NUI Galway

  • Kylah Torre, Program Director, Texas Higher Education Coordinating Board

  • Liz Thompson, Open Education Librarian, James Madison University

  • Meredith Cudmore-Keating, Students’ Union Vice President Academic, St. Francis Xavier University

  • Nataly Blas, Collection Development Librarian, Loyola Marymount University

  • Nicola (Nicky) Andrews, Instruction/First-Year Experience Librarian, University of San Francisco

  • Rachel Becker, Copyright & Open Educational Resources Librarian, Madison Area Technical College

  • Sarah LeMire, Coordinator of First-Year Programs, Texas A&M University

  • Sarah Shaughnessy, Faculty Engagement Librarian, University of Alberta

  • Shayna Pekala, Scholarly Communication Librarian, Gonzaga University

  • Tori Stanek, Digital Access and Public Services Librarian, Columbia Gorge Community College

  • Yang Wu, Open Resources Librarian, Clemson University Libraries

  • Zachariah Claybaugh, Student Success Librarian, University of Connecticut

Các cố vấn lớp Lãnh đạo Giáo dục Mở của SPARC khóa 2021-2022

SPARC is thrilled to congratulate the fifth cohort of the Open Education Leadership Program on their graduation from the program. The 2021-22 cohort graduating class includes 25 academic professionals from across the United States and Canada, officially bringing the program’s total graduate count over 100.

This year’s graduates include a wide range of academic professionals with responsibilities related to open education— librarians, instructors, program managers, policy experts, student leaders, and more. These varied perspectives enriched cohort discussions and built a strong network of open education practitioners. 

Graduation marks the end of a two-semester journey through an intensive and challenging year. During the fall semester, the cohort completed an online course designed to build subject matter mastery on open education and formulate a roadmap for a capstone project. During the spring semester, fellows implemented their capstone projects with support from a mentor, many of whom are graduates of the program themselves. Emerging themes from the cohort’s capstone projects included developing institutional strategic plans, workshops and toolkits to equip faculty with the tools they need to adopt OER, grant development plans, state-level action guides, and many others. 

While the cohort didn’t have the chance to meet in-person, it was an absolute pleasure to watch fellows develop bonds in their own, unique way. We are so proud of the resilience, determination, and leadership that carried our fellows through an unprecedented year. We know that they will continue to do great things and can’t wait to see where they go next!

2021-2022 SPARC Open Education Leadership Fellows

  • Amanda Langdon, Access Services & Distance Learning Librarian/OER Campus Lead, Adams State University Nielsen Library

  • Amy Blau, Scholarly Communications Librarian, Whitman College

  • Beatrice Canales, Academic Unit Assistant, San Antonio College

  • Catherine Riehle, Associate Professor, University of Nebraska-Lincoln Libraries

  • Charlotte Dailey, Program Specialist-OER, Southern Regional Education Board

  • Christina Hilburger, Research and Information Literacy Services Librarian, State University of New York at Fredonia

  • Courtney Eger, Learning and Engagement Librarian, Temple University, Health Sciences Libraries

  • Cynthia Orozco, Librarian for Equitable Services/Associate Professor, East Los Angeles College

  • Elena Kuzmina, OER, E-resources and Collections Librarian, Vancouver Community College

  • Elizabeth Speer, Electronic Resources & Acquisitions Librarian, The University of North Texas Health Science Center

  • Emily Carlisle-Johnston, Research and Scholarly Communications Librarian, Western University

  • Isaac Mulolani, Open Educational Resources Publishing Program Manager, University of Regina

  • Kristopher Meen, Assistant Librarian, Academic Skills and Marketing & Engagement, NUI Galway

  • Kylah Torre, Program Director, Texas Higher Education Coordinating Board

  • Liz Thompson, Open Education Librarian, James Madison University

  • Meredith Cudmore-Keating, Students’ Union Vice President Academic, St. Francis Xavier University

  • Nataly Blas, Collection Development Librarian, Loyola Marymount University

  • Nicola (Nicky) Andrews, Instruction/First-Year Experience Librarian, University of San Francisco

  • Rachel Becker, Copyright & Open Educational Resources Librarian, Madison Area Technical College

  • Sarah LeMire, Coordinator of First-Year Programs, Texas A&M University

  • Sarah Shaughnessy, Faculty Engagement Librarian, University of Alberta

  • Shayna Pekala, Scholarly Communication Librarian, Gonzaga University

  • Tori Stanek, Digital Access and Public Services Librarian, Columbia Gorge Community College

  • Yang Wu, Open Resources Librarian, Clemson University Libraries

  • Zachariah Claybaugh, Student Success Librarian, University of Connecticut

2021-2022 SPARC Open Education Leadership Mentors

Dịch: Lê Trung Nghĩa

letrungnghia.foss@gmail.com

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

Lưu ý: Chỉ thành viên của blog này mới được đăng nhận xét.